Trump’tan İran’a Hürmüz tehdidi: “Gemilerden ücret alınırsa müzakereler derhal sona erer…”

Küresel enerji akışının can damarlarından biri olan Hürmüz Boğazı, son yıllarda askeri gerilimler ve güvenlik krizleriyle gündeme gelirken, bu kez olası bir ‘geçiş ücreti’ tartışmasıyla uluslararası tartışmaların merkezine yerleşti. ABD Başkanı Donald Trump‘ın, İran’ın boğazdan geçen gemilerden ücret talep etmesi halinde müzakereleri sonlandıracağı yönündeki sert açıklaması, Washington’un yalnızca İran’la ilişkilerden değil, küresel deniz ticaretini etkileyebilecek yeni bir emsalin ortaya çıkmasından da kaygı duyduğunu ortaya koydu. Çarşamba günü yaptığı açıklamada Trump, İranlı yetkililerin Washington’a, stratejik öneme sahip Hürmüz Boğazı‘nı kullanan gemilerden herhangi bir geçiş ücreti, sigorta bedeli ya da başka bir ödeme talep edilmediği yönünde güvence verdiğini öne sürdü. Trump, sosyal…

Eski İsrail Başbakanı Bennett’ten Starlink itirafı: İran’a alıcılar soktuk

Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, İsrail’in İran’daki hükümet karşıtı protestoculara destek amacıyla ülkeye Starlink internet alıcıları soktuğunu açıkladı. 2021-2022 yılları arasında İsrail Başbakanı olarak görev yapan Bennett, Kudüs’te düzenlenen JNS Uluslararası Politika Zirvesi’nde yaptığı konuşmada, İran’a “on binlerce Starlink alıcısı” sokulmasına yönelik bir süreç başlattığını söyledi. Bennett, söz konusu cihazların İran’da hükümet karşıtı protestolar sırasında internet ve sosyal medya erişiminin devam etmesini sağlamak amacıyla planlandığını belirtti. Starlink’in protestocuların birbirleriyle iletişim kurmasına ve eylemleri koordine etmesine yardımcı olmasının hedeflendiğini ifade eden Bennett, bu altyapının nihai olarak İran yönetimine karşı muhalefeti güçlendirmeyi amaçladığını söyledi. Elon Musk’ın sahibi olduğu SpaceX tarafından işletilen Starlink,…