Hürmüz Boğazı’nda Tansiyon Yükseliyor: 52 İran Gemisi Ablukayı Aştı
Hürmüz Boğazı'ndaki gerilim, son günlerde artış gösteriyor. Fars Haber Ajansı'nın aktardığına göre, uydu izleme verileri doğrultusunda, son 72 saat içinde 52 İran gemisi, ABD'nin oluşturduğu abluka hattını aşarak seyrine devam etti. Bu gemilerden 31'inin petrol tankeri, 21'inin ise yük gemisi olduğu bildirildi. Ayrıca, Hürmüz Boğazı'ndan toplamda 30 geminin geçtiği, bunlar arasında İran bayraklı 6 tanker ve 5 yük gemisinin de bulunduğu ifade edildi. İran Devrim Muhafızları Ordusu, daha önce 2 Mart'ta yaptığı bir açıklamada, ABD ve İsrail'in saldırılarının ardından boğazın geçişlere kapatıldığını belirtmişti. ABD tarafında ise eski Başkan Donald Trump, İran ile Pakistan arasındaki müzakerelerin başarısız olmasının ardından Hürmüz Boğazı'nın…




